mandag den 28. februar 2011

Fastelavn er mit navn......

Så er det blevet fastelavn i Wallis, Schweiz: En sand folkefest med Gugge-musik!!
Et fantastisk eksempel på, hvad Gugge-musik er... en gruppe mennesker der klæder sig ud, og spiller på til dels hjemmelavede og almindelig kendte instrumenter. Der spilles ikke efter noder, i stedet gælder det om at lave en fed rytme.. specielt.. men jeg ELSKER DET :)
Så er der selvfølgelig også grupper som synes det er vældig skægt at få de traditionsrige ko-klokker til at ringe for fuld hammer.  Rytme.. næ... larm.. JA!

I weekenden var vi til by-fastelavnsfest i Raron. (Markus´s hjemby.) Vi var 4 venner som klædte os ud sammen, og så synes vi jo at det var meget oplagt at imitere ABBA!


Jow jow, man kan da ikke tage fejl: Agnete og Benny alias Louise og Markus. :) Klokken 19 mødtes vi på en restaurant sammen med 30 andre og festede helt igennem. Efter en dejlig middag gik vi fra bar til bar, og sent ud på natten gik vi hjem... Vi (eller Jeg) havde fået alt alt alt for meget indenbords: Jeg præsterede at ringe med de traditionsrige ko-klokker på en bar for efterfølgende at bryde ud i bedste ABBA stil med Watterloo. Og så blev jeg da også "medlem" af en Gugge-musik gruppe fra Raron.. jeg måtte dog bare ikke spille med i år.. hmm.. hehe.. Skægt det var det sørme. 
Dagen efter, ja tænk engang, vi kom ud af sengen... der var vi til Gugge-musik optog (se de førnævnte billeder). Ellers slappede vi af resten af dagen og blev forkælet med dejlig mad og chokolade hos svigerforældrene!! Skønt! 

Eftersom jeg ikke har skrevet i et stykke tid kommer lige et kort resumé i billeder: 

Kreatid:





Jeg fik også syet sengetøj til min veninde Jeanette, som har en lille dreng på ½ år.. Ebbe <3

Ellers har vi stået en masse på ski, og spillet Nintendo Wii.. tænk, at man kan blive afhængig.. men at spille Super Mario er altså ren nostalgi!! Iøvrigt, har jeg haft min første uge som skilærer, det var enormt skæg, og ikke mindst lærerigt. Ungerne var så søde, og fik endda et kindkys af en lille gut på 3½ år der ugen var omme.. :) så kært! 

Ha det godt :) Godaften Danmark!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar